Udsmykning

Nogen vil have lys, nogen blå blomster, og andre igen vil helst selv pynte kirken.
Som udgangspunkt er en vielse gratis i Den Danske Folkekirke, men ønsker man at kirken er pyntet med røde roser over det hele, skal man betale for det.
Udsmykningen af kirken til vielsen taler I om med graveren i den pågældende kirke.

Vielse

Hvis I ønsker at blive viet i en af de tre kirker, skal I først kontakte sognepræsten, så vi kan finde en dato og et tidspunkt.
Dernæst skal I skaffe en prøvelsesattest, der udstedes af kommunen (den må ikke være mere end 4 måneder gammel på vielsestidspunktet).
Prøvelsesattesten tager I med til præsten, hvor vi også ordner navneændringer i forbindelse med vielsen (hvis I bor i et af sognene).
Naturligvis skal I også til en samtale med præsten, hvor vi gennemgår vielsesritualet, vælger salmer og i et hele taget snakker vielsen godt igennem.

Man kan blive viet i Den Danske Folkekirke, hvis mindst en af parterne er medlem af Folkekirken, og hvis man enten bor i sognet eller har en anden tilknytning til den kirke man ønsker at blive viet i.

Sognepræst Anna Sloth Jørgensen | Tunderup Strandvej 1, 4800 Nykøbing F  | Tlf.: 54 44 73 18