Kirkelige handlinger / Begravelse Bisættelse

Begravelse Bisættelse

På et tidspunkt slutter livet for os alle, men er det en af vores kæreste vi skal tage afsked med, kan det være svært at skulle sige farvel.
Men det er desværre det vi skal og en begravelse er en god måde at gøre det på.

Tid og sted for begravelsen aftales med præsten, der også gerne vil snakke med de pårørende inden begravelsen, hvor vi både snakker om de praktiske ting som valg af salmer, men hvor der også er mulighed for at fortælle om den afdøde og snakke om alle de føleleser, der bevæger sig i en, når man mister en nærtstående.
Nogen gange er hele situationen så problematisk, at en samtale ikke er nok, og så tager vi selvfølgelig bare to eller så mange der skal til.
Uanset om afdøde skal jordfæstes eller brændes kan kirken benyttes, hvis afdøde var medlem af folkekirken. En bedemand kan foretage det praktiske i forbindelse med dødsfaldet.

Der er rigtig mange ting man skal tage stilling til i forbindelse med dødsfald. Hvis man ikke ved hvor man skal starte eller slutte, så er her 10 gode råd.

due
Sognepræst Anna Sloth Jørgensen | Tunderup Strandvej 1, 4800 Nykøbing F  | Tlf.: 54 44 73 18